30 października 2014

#46 Owsianka z cukinią

Cukinia, jabłko i orzechy włoskie.
Muszę przyznać, że dopiero niedawno przekonałam się do cukinii, więc to mój pierwszy(ale na pewno nie ostatni) raz z cukinią w owsiance. Była bardzo smaczna :)
Podałam ją z serkiem homogenizowanym naturalnym i posypałam cynamonem.


Składniki:

4 łyżki płatków owsianych
łyżka otrąb pszennych
trochę wrzątku
200 ml mleka
łyżka orzechów włoskich
1/2 cukinii
1/2 jabłka
do podania: serek homo naturalny i cynamon

Płatki i otręby zalać wrzątkiem (trochę ponad ich poziom). Cukinie obrać i zetrzeć na małych oczkach na tarce. Dodać cukinie do płatków, gotować mieszając. Po wchłonięciu wody dodać mleko, obrane i pokrojone jabłko. Trzymać na ogniu do zagotowania (co jakiś czas mieszając).
Orzechy zalać wrzątkiem, później przelać zimną wodą i dodać do owsianki.
Przełożyć wszystko do miski i podawać z ulubionymi składnikami.

8 komentarzy:

  1. trochę czasu minęło zanim przekonałam się, że owsianka z cukinią może być smaczna. teraz już wiem, że to idealne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Warzywa na słodko to nie moje klimaty, ale chyba się przełamię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam do dzisiaj, ale okazało się, że naprawdę warto.
      Wypróbuj koniecznie! :)

      Usuń
  3. koniecznie zrób czekoladową wersję tej owsianki, przepadniesz! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jaka pożywna i pyszna! po takiej owsiance dzień musi sie udać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham cukinię, kocham owsiankę - coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń