09 października 2014

#10 Zapiekana kasza gryczana z kurczakiem i pieczarkami

Miał być kurczak, jest kurczak!
Obiad inspirowany tym przepisem. Różnice: ilość składników; nie dodałam świeżego tymianku i smażyłam wszystko na oleju rzepakowym.
Myślę, że taką ilością, którą w rezultacie otrzymałam najadłoby się 5-8 osób.
W sumie wszystko zależy od możliwości konsumujących :)

Zapraszam na przepis pierwszego obiadu na tym blogu. 



Składniki:

750 g piersi z kurczaka
2 kubki kaszy gryczanej (przed ugotowaniem)
około 400 g pieczarek
1,5 cebuli
2 ząbki czosnku
sól morska
pieprz
ulubione przyprawy (u mnie oregano, majeranek)
sos sojowy
120 g twarogu półtłustego
trochę oleju rzepakowego do smażenia
3 łyżki jogurtu greckiego/naturalnego gęstego

Przygotowanie:

Kaszę gryczaną zagotować w garnku w około 3 kubkach osolonej wody. Kasza pochłonie wodę, jeżeli będzie za mało wody, to dolewać. Ugotowaną kaszę odcedzić, przełożyć do misy. 
Pierś kurczaka umyć, oczyścić i pokroić w kostkę. Doprawić solą, pieprzem i ulubionymi przyprawami (ja doprawiłam solą morską z pieprzem, majerankiem, oregano i sosem sojowym). 
Pokroić obrane pieczarki w grube plasterki, obraną cebule w drobną kostkę. Obrać czosnek.
Na rozgrzaną, natłuszczoną patelnie wrzucić kurczaka, smażyć z obu stron. Dodać pieczarki. Gdy pieczarki puszczą sok, zmniejszą objętość. Następnie dodać na patelnie cebulę. Po dwóch minutach dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Po jakiś 2-3 minutach zdjąć z ognia, zostawić do wystygnięcia. Dodać składniki z patelni do kaszy, pomieszać. Dodać rozgnieciony twaróg, jogurt, wymieszać wszystko. Wstawić do nagrzanego do 220 stopni piekarnika na 18-20 minut.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz