21 maja 2015

127 Owsianka z kaszą, jabłkiem i daktylami

Takiej jeszcze nie było!
Wczoraj, ujrzawszy ten przepis, od razu wiedziałam, że jest dla mnie idealny i jak najszybciej muszę z niego skorzystać. 
I tak też się stało - dzisiaj na śniadanie zrobiłam sobie owsiankę z kaszą, tyle, że z jabłkiem, daktylami, podprażonymi pestkami słonecznika i cynamonem. Było pyszne. Jak dla mnie taka wersja owsianki jest genialna i na pewno jeszcze nie jeden raz ją zrobię. Gorąco polecam! :)
PRZEPIS

Składniki:
3 łyżki płatków owsianych
2 łyżki kaszy jaglanej
2/3 szklanki wody (ja wzięłam z czajnika, chwilę po zagotowaniu)
1/3 szklanki mleka (u mnie krowie, 2%)
jabłko pokrojone w kostkę
dodatki: 2 suszone daktyle, szczypta cynamonu, łyżka pestek słonecznika

Przygotowanie:
Płatki z kaszą wsypać do garnka, zalać wodą (ciepłą, z czajnika) i zagotować - co jakiś czas mieszając. Jak woda zostanie wchłonięta, dodać mleko, dalej mieszać. Jak cały płyn zostanie wchłonięty i owsianka zgęstnieje (ogólnie gotowałam około 12-15 minut - kasza musi być miękka :)), dodać jabłko i wymieszać. Następnie przełożyć do miski, na wierzchu posypać cynamonem, dodać daktyle i podprażone (na suchej patelni) pestki słonecznika. 
Około 15 minut i pyszna owsianka gotowa! Smacznego :)

13 komentarzy:

  1. Nie wątpię, że smakuje cudownie bo wygląda wprost rewelacyjnie! Uwielbiam takie śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. owsianka z kaszą to świetny pomysł! :) musiała być przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. po takim śniadaniu to można dobrze zacząć dzień!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej! Nie da się zaprzeczyć :)

      Usuń
  4. Wow, idealna! Muszę koniecznie spróbować *-*

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne dodatki, niech sie przepis szerzy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam świetną inspirację... :) jeszcze raz dziękuję za pomysł!
      Racja, niech się szerzy, bo jest świetny ;)

      Usuń
  6. Kasza, owsianka, można powiedzieć, że kaszanka :D
    Twoje śniadanie bardzo trafia w moje smaki, więc na pewno u mnie zagości ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra gra słów :D
      Skoro tak, to zachęcam do spróbowania :)

      Usuń
  7. Inspirowany, ale dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń