29 grudnia 2014

93 Risotto mleczne z granatem i migdałowymi płatkami

Ostatnio miałam ochotę na risotto i na granat. Natknęłam się na ten przepis i postanowiłam go zrobić. Na początku nie byłam pewna czy jest to dobry pomysł, bo nie przypominam sobie żebym jadła ryż w innej wersji niż wytrawna. Jednak ostatecznie zrobiłam i muszę napisać, że była to słuszna decyzja, bo było naprawdę wyśmienite. Teraz wiem, że granat z ryżem i prażonymi płatkami migdałowymi, to dla mnie idealne połączenie i na pewno jeszcze do niego wrócę.

Składniki (na jedną porcję):

3 łyżki ryżu parboiled
1/2 łyżeczki masła
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki wody
szczypta cukru trzcinowego
łyżka płatków migdałowych
1/3 owocu granatu

Rozgrzałam na patelni masło, wrzuciłam ryż i mieszałam aż zrobił się szklisty. Dodałam połowę wody, poczekałam aż się wchłonęła i dodałam resztę wody i szczyptę cukru trzcinowego. Następnie, gdy cała woda się wchłonęła dodałam połowę mleka. Po wchłonięciu mleka dodałam resztę, przykryłam patelnię pokrywką i zmniejszyłam ogień. Co jakiś czas mieszałam i sprawdzałam czy ryż już się nadaje (gdy jest dalej niegotowy dolać trochę wody/mleka). 
W między czasie wyjęłam pestki z granatu oraz podprażyłam na suchej patelni płatki migdałowe.
Ryż przełożyłam do miseczki, posypałam granatem i płatkami migdałowymi.
Pycha! :)

7 komentarzy:

  1. Ryż na słodko jest przepyszny :) Z jabłkiem, truskawkami albo jagodami, mniam :D Muszę spróbować z granatem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. prezentuje się pięknie! lubię granata, a jednak denerwuje mnie jego problematyczne spożywanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O proszę, wygląda jak moje jutrzejsze śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznie wygląda. Uwielbiam połączenie granat-migdały, czy figi-migdały.

    OdpowiedzUsuń
  5. aaaa uwielbiam ryż na słodko :)! i granata też uwielbiam wiec to by bylo połączenie idealne! <333

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój danie musiało cudownie smakować!;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Biorę wszystko ! ale z granatu wycisnęłabym chyba sok, bo pestki mi trochę przeszkadzają i muszę wypluwać :P

    OdpowiedzUsuń