19 grudnia 2014

88 Pyszne owsiane ciastko kakaowo-korzenne

W tym tygodniu zupełnie nie miałam czasu nic wstawić, ale w końcu nadeszła ta wyczekiwana chwila odpoczynku.
Ostatnio miałam ochotę na coś o korzennym smaku, więc wczoraj wieczorem postanowiłam zrobić sobie mini ciastko*. Przepis niżej, a pod przepisem dodaje zdjęcie pysznego musu z kaszy jaglanej (robiony według tego przepisy), który jadłam w tym tygodniu.
*W sumie można to uznać tak samo za ciastko, jak i za pieczoną owsiankę. Myślę, że jest to super pomysł na deser/przekąskę/kolacje i gorąco polecam wszystkim lubiącym korzenny posmak! :)

Składniki:
5 łyżek płatków owsianych
jajko
2 łyżki jogurtu naturalnego
3 łyżki mleka
1 łyżeczka cukru trzcinowego
szczypta cynamonu, kardamonu, imbiru i gałki muszkatołowej (albo przyprawy do piernika - ja nie używam)
1/2 łyżki kakao
płatki migdałowe

Nastawiamy piekarnik na 180 stopni.
Wszystkie składniki oprócz płatków migdałowych miksujemy.
Rozkładamy do jednej/dwóch kokilek, posypujemy płatkami migdałowymi i pieczemy przez około 30-35 minut.
Smacznego! :)


MUS (inspiracja):
Mus z kaszy jaglanej z bananami, żurawiną i orzechami włoskimi.



7 komentarzy: