14 grudnia 2014

86 Jednoporcjowe ciastko owsiano-żytnie z makiem

Wczoraj na kolacje miałam ogromną ochotę na ciastko, więc zrobiłam sobie mini ciastko z makiem. Inspirowałam się tym przepisem. 
Było pyszne, zapraszam na przepis! :)

Składniki:

Płatki owsiane: 5 łyżek
Mak niebieski: czubata łyżka
Proszek do pieczenia: 1/2 łyżeczki
Mąka żytnia: 2 łyżki
Mleko
Jajko
Ser biały: 2 łyżki (rozgniecionego widelcem)
Orzechy włoskie: kilka (do położenia na górę ciastka)

  • Piekarnik nagrzać na 200*.
  • Płatki wymieszałam z makiem, proszkiem i mąką. 
  • Dodałam jajko, wymieszałam. 
  • Dodałam mleko (tyle, żeby miało dobrą konsystencje) i ser biały.
  • Przełożyłam ciasto do kokilki, posypałam orzechami i wstawiłam do nagrzanego piekarnika na około 25 minut. 




5 komentarzy:

  1. Kropeczki maku wyglądają pysznie :) Jedna porcja to zdecydowanie za mało :D

    OdpowiedzUsuń
  2. i ten dodatek maku to super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciastko z makiem na kolację, czy można chcieć czegoś więcej? :) chyba nie!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mi miło, że mogłam zainspirować - jak widzę, wyszło pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie zakończyłaś dzień! :)

    OdpowiedzUsuń