13 maja 2015

125 Pyszny obiad i domowy sok marchewkowy

Dorsz (pieczony w folii, z ziołami i masłem), białe szparagi i ziemniaki

Jak dla mnie, obiad idealny. Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam ryby i szparagi. Jeżeli również macie takie upodobania, to polecam :) Oprócz obiadu i instrukcji gotowania białych szparagów, wstawiam również bardzo prosty przepis na sok marchewkowy. 
Sok dużo lepszy niż kupny, bez zbędnych cukrów, konserwantów, świetny w smaku, a przygotowanie zajmuje max trzy minuty.

Jak ugotować białe szparagi?
Szparagi obrać (oprócz końcówek "główek") i odciąć twarde, łykowate końcówki. 
Do garnka wlać wodę, wsypać szczyptę soli i łyżeczkę cukru, zagotować. 
Po zagotowaniu dodać szparagi i gotować około 14 minut.

Przygotowanie dorsza (przez mamę):

 Sok marchewka-mandarynka
Składniki: marchewka, mandarynka i woda 
Przygotowanie: Mandarynkę obrać i pokroić na mniejsze kawałki. Marchewkę obrać, zetrzeć na tarce i umieścić w naczyniu razem z mandarynką. Zmiksować z odrobiną wody. Gotowe! :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam dorsza. Szparagów nigdy nie jadłam. Muszę to nadrobić w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam domowy sok z marchwi, świeży, schłodzony! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również uwielbiam rybki i szparagi, pyszny obiadek:)

    OdpowiedzUsuń