29 stycznia 2015

104 Wyśmienicie i zielono na talerzu

W przedostatnim poście pisałam jak wiele właściwości ma jarmuż. Ostatnimi dniami jadłam kopytka jaglane z jarmużem, piłam z nim koktajle, zrobiłam z nim pyszne pesto (według tego przepisu), ale muszę przyznać, że dopiero dzisiaj znalazłam swojego faworyta. Ze wszystkich posiłków zrobionych z jarmużem najbardziej smakował mi dzisiejszy, a mianowicie - jajko sadzone z jarmużem. Może na zdjęciu nie wygląda zachęcająco, ale było naprawdę pyszne! Zjadłam je z bułką żytnią z ziarnami słonecznika, a do tego wypiłam bardzo smaczny koktajl (który znalazł się w poprzednim poście). Gorąco polecam!

Składniki:
jarmuż - około trzy liście
sól morska i pieprz (u mnie świeżo mielone)
jajko
masło
  • Jarmuż dokładnie opłukać i osuszyć. 
  • Oderwać liście od łodygi i pokroić w mniejsze kawałki.
  • Na małej patelni rozgrzać masło, gdy się rozpuści dodać jarmuż, przykryć i dusić na średnim ogniu. 
  • Po około trzech minutach zdjąć przykrywkę i wbić jajko. Doprawić solą i pieprzem.
  • Znowu przykryć i trzymać na niewielkim ogniu do ścięcia jajka. 
  • Przełożyć na talerzyk i gotowe :)

4 komentarze:

  1. Jak go dorwę znów w Biedronce, to mam zamiar zrobić chipsy :) Twoja propozycja też wygląda świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też muszę w Biedrze dorwać, bo nigdzie indziej niestety nie widziałam jarmużu :(. Danie wygląda świetnie, a sposób przyrządzenia jajka na miękko - marzenie! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe danie ;) W mojej okolicy jarmuż niestety jest bardzo ciężko "upolować" :/

    OdpowiedzUsuń