26 stycznia 2015

102 Zielony koktajl z jarmużem

Aktualnie jestem w trakcie eksperymentowania z jarmużem w różnych połączeniach. Dzisiaj postanowiłam go zmiksować z jabłkiem, daktylami i mlekiem sojowym. Ostatnio wiele razy natknęłam się na jarmuż internecie. Zaintrygował mnie, ponieważ ma wiele właściwości zdrowotnych oraz odżywczych. Jest warzywem bogatym w błonnik, zawiera dużo żelaza, jest źródłem witamin: K, C oraz A, wapnia oraz antyoksydantów (źródło). Gdy zobaczyłam go w sklepie nie mogłam go nie kupić i nie wypróbować w różnych kombinacjach. Wczoraj przyrządziłam go w wersji z kopytkami jaglanymi, łososiem wędzonym i groszkiem (zrobione według tego przepisu - było pyszne! :)). Dzisiaj nadszedł czas na zielony koktajl. Wszystkim gorąco polecam! 
Składniki (jedna porcja):
2 niewielkie liście jarmużu
1/2 średniego jabłka
3 suszone daktyle
około 1/2 szklanki mleka (u mnie sojowe naturalne)
łyżeczka soku z cytryny

Jarmuż dokładnie płuczemy i odrywamy liście od łodygi. Jabłko obieramy i kroimy w kosteczkę. Daktyle zalewamy na kilka minut wrzątkiem, kroimy i umieszczamy z jabłkiem i jarmużem w blenderze. Zalewamy mlekiem i sokiem z cytryny. Dokładnie miksujemy, przelewamy do szklanki i gotowe! :)

3 komentarze:

  1. Nie ma to jak smoothie z jarmużem, robiłam dzisiaj bardzo podobny tylko zamiast mleka użyłam soku pomarańczowego- pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, dobry pomysł z sokiem pomarańczowym, muszę spróbować :)

      Usuń
  2. Muszę w końcu kupić jarmuż. Już nie raz widziałam go w sklepie, ale nie wiedziałam co z niego stworzyć.
    Dzięki tobie jarmuż trafi do mojej kuchni:)

    OdpowiedzUsuń