30 grudnia 2014

94 Pełnoziarniste afrykańskie kluski Souskluitjies

Dzisiaj znowu miałam ochotę na połączenie granatu z płatkami migdałowymi. Granat trafił mi się tak smaczny, że warto się trochę pomęczyć z wyjmowaniem ziarenek :) Znalazłam przepis na te kluski i stwierdziłam, że będą odpowiednie na dzisiejsze śniadanie.
Podałam je z wcześniej wspomnianym granatem i płatkami migdałowymi oraz z jogurtem naturalnym.

Składniki:

5 łyżek mąki pełnoziarnistej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka mleka
jajko
szczypta soli

do gotowania: litr wody i cynamon
do podania: (u mnie: granat, jogurt naturalny i płatki migdałowe)
Mąkę dokładnie wymieszać z jajkiem, proszkiem do pieczenia, solą i mlekiem.
Do garnka wlewamy wodę, dodajemy cynamon i zagotowujemy. Do gotującej się wody nakładać łyżką kluski (podczas gotowania zwiększą objętość). Gotować kilka minut (około 5 minut), aż nie będą surowe. Podawać z ulubionymi dodatkami.

4 komentarze:

  1. nie wiem jak wymówić to cudo ale pewnie było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ten granat to od razu widać, że smaczny bo intensywny ma kolor, a takie sa najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Madz rację, to połączenie jest świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem skąd wytrzasnęłaś przepis na takie cudo, ale musiało być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń