02 kwietnia 2015

115 Sezamowe placuchy

Nigdy nie robiłam placków z sezamem i dzisiaj postanowiłam to zmienić. Zrobiłam je dzisiaj na kolacje (stąd nienajlepsze zdjęcia.. ale chyba ważniejsze, że było smacznie :)). Placuchy wyszły mi cieniutkie i delikatne. Polecam! :)

Składniki (około 11 placków):

  • mąka pełnoziarnista: 5 łyżek 
  • sezam: łyżeczka (dodatkowo do podania)
  • jajko
  • proszek do pieczenia: 1/4 łyżeczki
  • mleko: 1/4 szklanki
  • mielone siemię lniane: łyżka
  • szczypta kardamonu (jeżeli lubicie, moim zdaniem nadaje fajnego smaku)
Mąkę, sezam, jajko, proszek do pieczenia, siemię i kardamon wymieszać w miseczce. Dodać jajko i mleko, dokładnie rozmieszać. Na rozgrzaną, przetartą olejem rzepakowym patelnie kłaść ciasto (u mnie łyżka ciasta => jeden placek), Smażyć z obu stron na niedużym ogniu. 
Podałam je z jogurtem naturalnym i sezamem. 
SMACZNEGO! :)


2 komentarze:

  1. ale cieniutkie ! ja też nigdy nie próbowałam sezamowych, ale to się może wkrótce zmieni ;D

    OdpowiedzUsuń