15 kwietnia 2015

117 Jaglanka z makiem, suszonymi figami i mnóstwem różności

Jaglanka pełna wapnia - podana z bananem, kiwi, nasionami chia, płatkami migdałowymi, suszonymi figami, makiem. 
Miseczka pełna pyszności :)
Gdy tylko zobaczyłam ten przepis, pomyślałam, że muszę go zrobić. Kasze robiłam ze zwykłym mlekiem 2%. Wprowadziłam niewielkie zmiany, ale raczej trzymałam się przepisu. Uznałam, że wstawię te śniadanie również do siebie, ponieważ jest to super pomysł na zdrowe i wartościowy posiłek. Polecam wszystkim! Oczywiście oprócz wartości odżywczych jest bardzo smaczny :)
(źródło)
Składniki:

  • kasza jaglana: 3 łyżki
  • mleko: 1/2 szklanki
  • woda: 1/4 szklanki
  • mak: łyżka
  • pokrojone kiwi
  • 1/2 banana pokrojonego w plasterki 
  • płatki migdałowe: łyżka
  • dwie figi suszone
  • nasiona chia: łyżeczka
Mak zalałam wieczorem wodą. Rano odlałam na sitku wodę i umieściłam w garnku. 

Kasze jaglaną umieściłam na sitku i opłukałam pod bieżącą wodą, a następnie dodałam do maku. Do garnka dolałam wodę i mak, zagotowałam co jakiś czas mieszając, aż do wchłonięcia płynu.

Przełożyłam zawartość garnka do miski i dodałam pozostałe składniki. 
Około 20 minut i pyszne śniadanie gotowe!

2 komentarze: