09 marca 2015

111 Pikantny ryż z selerem naciowym

Dzisiaj u mnie na blogu żółto-zielono. Na śniadanie omlet z mąki kukurydzianej z kiwi oraz zielony koktajl. Na obiad ryż zrobiony na domowym rosole, z dodatkiem przypraw (świeżo mielony pieprz, curry, kurkuma, pieprz cayenne), selera naciowego oraz ciemnego sosu sojowego (dzięki któremu mój ryż zrobił się złocisty). Było pysznie :) Taki ryż polecam zarówno na obiad w domu:
jak i na wynos:
Składniki (na 2 porcje lub jedną dużą):

ryż parboiled: 1/2 kubka
rosół domowy (ewentualnie bulion): około 300 ml
przyprawy: curry, kurkuma, pieprz świeżo mielony, pieprz cayenne, sól morska
sos sojowy ciemny: niecała łyżka
2 łodygi selera naciowego
mała cebula
ostra oliwa


  • Seler umyłam, wysuszyłam, obrałam z nitek i pokroiłam.
  • Cebulę obrałam, drobno pokroiłam i zeszkliłam na oliwie.
  • Następnie dodałam na patelnię ryż i doprawiłam. Po około dwóch minutach wlałam trochę rosołu, pomieszałam. Po chwili przykryłam i trzymałam na niedużym ogniu. Co jakiś czas odkrywałam patelnie, mieszałam i dodawałam kolejne porcje rosołu (raz dolałam wodę z czajnika), aż przestał być twardy i wchłonął cały płyn.
  • Pod koniec wymieszałam z sosem sojowym i dodałam pokrojonego selera. Gotowe! :)
Wiosenny detoks

4 komentarze:

  1. Uwielbiam takie obiady, ryż przyprawiony w taki sposób jest dobry na wszystko ♥

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcający obiadek i w dodatku na rosołku <3

    OdpowiedzUsuń