09 marca 2015

110 Zielono & żółto - omlet z mąki kukurydzianej i zielony koktajl

OMLET Z MĄKI KUKURYDZIANEJ podany z kiwi, waniliowym danio i makiem
Składniki:
  • 3 łyżki mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki otrębów pszennych
  • łyżka zmielonego siemienia lnianego
  • łyżeczka maku (+trochę do podania)
  • 1/4 szklanki mleka
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • małe jajko
  • ewentualnie coś do posłodzenia
Mąkę, otręby, siemię, mak i proszek do pieczenia umieściłam w miseczce i wymieszałam. Dodałam jajko, mleko i znowu dokładnie wszystko wymieszałam, a następnie wylałam na rozgrzaną (i przetartą olejem rzepakowym) patelnie. Smażyłam z obu stron na niedużym ogniu. Podałam z waniliowym danio, makiem i kiwi.



ZIELONY KOKTAJL z selera naciowego i kiwi (inspiracja)
Składniki:
  • jedna łodyga selera naciowego
  • obrane i pokrojone kiwi
  • 1/3 szklanki wody
  • pół łyżeczki miodu wielokwiatowego
Seler dokładnie umyć i pokroić. Następnie wszystkie składniki umieścić w blenderze i zmiksować.


Zielono mi! Wiosenny detoks

9 komentarzy:

  1. Omlet - złoty na zewnątrz i żołty w środku, a do tego jedno z moich ulubionych smoothie :) Kolorów co nie miara !

    OdpowiedzUsuń
  2. kukurydziane uwialbiam za ich kolorek, są takie żółtciutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dodatek maku w słodkościach daje niepowtarzalny smak!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zielono ♥ Porwałabym z chęcią obie rzeczy ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardo lubię omlety, ale z mąki kukurydzianej jeszcze nigdy nie robiłam. Następnym razem jej użyję;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie za rzadko jem omlety :) Z makiem musiał być przepyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam pyszny omlecik :-) zjadłabym na śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń