16 kwietnia 2015

118 Idealne rozpoczęcie dnia, czyli fantastyczny omlet

Omlet z mąki kukurydzianej, z dodatkiem: płatków owsianych, otrębów orkiszowych, banana, kiwi i żurawiny suszonej

Przed szkołą najczęściej jem miseczkowe śniadania - tak jak np. wczorajsza kasza jaglana z mnóstwem dodatków (była pyszna, polecam). Dzisiaj jednak miałam ochotę na coś innego. Dałam się "ponieść wyobraźni" i dla odmiany zrobiłam omleta. 
Muszę powiedzieć, że wyszedł mi naprawdę prze fantastyczny i wyszłam do szkoły najedzona. 
Bardzo miło zaczynać dzień takim omletem, polecam każdemu! :)
Składniki:

  • mąka kukurydziana: 3 łyżki
  • siemię lniane: łyżka
  • łyżka otrębów (u mnie orkiszowe)
  • płatki owsiane: łyżka
  • 1/2 rozgniecionego widelcem banana (+do podania)
  • obrane i pokrojone kiwi
  • żurawina suszona: łyżka
  • chlust mleka
  • jajko
  • soda: 1/4 łyżeczki
  • proszek do pieczenia: 1/3 łyżeczki
  • cynamon: 1/4 łyżeczki
  • dodatkowo jogurt naturalny

Przygotowanie:

Mieszamy mąkę, płatki, siemię, otręby, proszek do pieczenia, cynamon, sodę. 
Następnie dodajemy jajko, mleko, rozgniecionego banana i znowu mieszamy. 
Dodajemy 1/2 pokrojonego kiwi (reszta do podania) i suszoną żurawinę. 
Rozgrzewamy patelnie (u mnie teflonowa) i smażymy z obu stron na niewielkim ogniu.
Po zdjęciu z patelni ozdabiamy omleta według upodobania (u mnie kiwi, banan i jogurt naturalny).
Smacznego! :)

7 komentarzy: