05 stycznia 2015

97 Makaron z łososiem wędzonym i cukinią

Miałam ogromną ochotę na łososia i cukinie. W momencie, gdy zobaczyłam ten przepis, pomyślałam, że będzie idealny na dzisiejszy obiad. Nie myliłam się, bo to danie było naprawdę wyśmienite. Polecam! :)
Składniki (2 porcje):

około kubek makaronu pełnoziarnistego fusilli
około 100 g łososia wędzonego
średniej wielkości cukinia
mała cebula
oliwa
sól morska i pieprz do smaku, sos sojowy
garść pestek słonecznika


  • Makaron ugotować według instrukcji na opakowaniu.
  • Cebulę obrać i pokroić w małą kosteczkę. Cukinię umyć, osuszyć i pokroić w plasterki. Łososia również pokroić na małe kawałki.
  • Na małej, suchej patelni podprażyć pestki słonecznika.
  • Na patelni rozgrzać oliwę i zeszklić cebulę. Następnie dodać cukinie i poczekać, aż trochę zmięknie. Doprawić według smaku. 
  • Dodać łososia, chwilę podgrzać.
  • Do łososia, cebuli i cukinii dodać ugotowany wcześniej makaron i jeszcze chwilę potrzymać na ogniu mieszając.
  • Przełożyć do misek i posypać słonecznikiem. Gotowe!

6 komentarzy:

  1. Pysznie i lekko, czego chcieć więcej. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łosoś i cukinia! To musi być dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam ochotę na podobny obiad, aczkolwiek bez łososia. Może kupię tofu i coś podobnego odtworzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie :) Też lubię takie połączenia :)

    OdpowiedzUsuń