22 listopada 2015

150 Shake kaki-banan-orzechy oraz chlebki z patelni - idealne do chili con carne

Dzisiaj prezentuje przepis na shake'a. Jak to shake - w przygotowaniu jest szybki i prosty, a smakuje świetnie. Po raz pierwszy zmiksowałam kaki i muszę powiedzieć, że jest bardzo dobrym dodatkiem do shake'ów. W połączeniu ze składnikami (które wypisałam poniżej) wyszło przepyszne :) 

Oprócz przepisu na koktajl - wstawiam przepis na chlebki z patelni, które zrobiłam w ten weekend dwukrotnie. Zjedliśmy je z chilli con carne i sałatką. Polecam wypróbować, bo jest to fajny zamiennik kupnych pit/tortilli + są świeże i domowe, więc smakują x razy lepiej.




Składniki (na dwie szklanki):

1 owoc kaki (persymona)
1 dojrzały banan
garść orzechów włoskich
szczypta cynamonu
4 łyżki jogurtu naturalnego
około 100 ml mleka

Wszystkie składniki zmiksować (zostawić kilka orzechów do udekorowania napoju) i gotowe!







CHLEBKI Z PATELNI 
Składniki:
szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
3 czubate łyżki otrębów żytnich
1/2 łyżeczki soli morskiej
łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki jogurtu naturalnego
kilka łyżek przegotowanej wody (jeżeli ciasto jest za suche)


  • Mąki, otręby, proszek i sól mieszamy w misce. Dodajemy jogurt i mieszamy łyżką  (ewentualnie dodajemy trochę wody, jeżeli ciasto jest za suche albo mąki, jeżeli zbytnio się klei), a następnie zagniatamy ciasto.
    Odstawiamy przykryte ściereczką na około godzinę. 
  • Po tym czasie ciasto przekładamy na (podsypaną mąką) stolnicę i dzielimy na kilka równych części (u mnie wyszło ich 7). Z każdej część formujemy kulkę, lekko nagniatamy i rozwałkowujemy. Na suchej, rozgrzanej patelni pieczemy każdą z bułeczek - pilnując żeby się nie przypaliła - i przekładamy na drugą stronę. Chlebki w trakcie pieczenia zaczynają się podnosić - później opadają i można je nadziewać. Ja nałożyłam do środka chilli con carne oraz sałatkę. Pychota! :)

5 komentarzy:

  1. Ten shake musi być słodziutki i pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się skład shake'a - musiał smakować cudnie ;)
    A chlebki z patelni uwielbiam, najbardziej z hummusem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł na chlebki bardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie wyglądają te chlebki :) trzeba będzie spróbować

    OdpowiedzUsuń