05 czerwca 2015

130 Gofry truskawkowe, mini sernik z lodówki i zdrowa wersja pralinek

Dawno mnie tutaj nie było, ale wynika to z zabiegania. Dzisiaj wracam - z goframi truskawkowymi, które zrobiłam sobie na drugie śniadanie. Był to eksperyment, ale mówiąc nieskromnie, wyszły pyszne. Jak ciasto z truskawkami.
Dodatkowo - pod przepisem na gofry - wstawiam zdjęcia i linki do przepisów: na pyszny sernik z kaszą manną oraz zdrowe kuleczki jak pralinki, które jadłam w tym tygodniu. Zapraszam! :)
Gofry truskawkowe podane z jogurtem naturalnym, żurawiną i truskawkami
Składniki:
3 truskawki
mąka pełnoziarnista: 2 łyżki
serek homogenizowany naturalny: łyżka
proszek do pieczenia: 1/2 łyżeczki
małe jajko
chlust mleka
łyżeczka oleju rzepakowego
opcjonalnie: łyżeczka nasion chia

Mąkę, proszek do pieczenia, nasiona chia, jajko, olej i serek homogenizowany wymieszać. Jeżeli będzie miało zbyt gęstą konsystencję dodać chlust mleka. Truskawki pokroić w małą kostkę i wmieszać w ciasto. Ciasto piec w rozgrzanej gofrownicy. Gotowe :)





SERNIK (Z LODÓWKI) Z KASZĄ MANNĄ, BANANEM I TRUSKAWKAMI (inspiracja)
Zrobiłam o tyle inaczej (niż tu), że do ugotowanej manny wmieszałam (rozgniecionego widelcem) banana i płatki migdałowe. Później tak samo - wymieszałam z twarogiem i schowałam do lodówki.

ZDROWE KULECZKI (BEZ PIECZENIA) - inspiracja
Wieczorem zmiksowałam nasiona chia, siemię lniane, daktyle, słonecznik i sezam z odrobiną wody. Ulepiłam kuleczki i schowałam na noc do lodówki.
Rano schowałam do pudełka i zabrałam do szkoły. Zjadłam z jagodowym jogurtem greckim.

9 komentarzy:

  1. Gofry do wypróbowania, bo wyglądają uroczo i baaardzo zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobają mi się te kuleczki. Świetny pomysł na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o dobre gofry to ja jestem zawsze bardzo na tak :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe te gofry, kuleczki zresztą też. Wszystko wygląda bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z truskawkami jadłam nawet dzisiaj, ale do ciasta nigdy ich nie wkrawałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny zamysł z takimi truskawkowymi goframi :)

    OdpowiedzUsuń