21 czerwca 2015

133 Bananowe placki bez jajek i mleka


Placki bananowe z suszonymi daktylami, słonecznikiem, płatkami migdałowymi, 

mielonym siemieniem lnianym; podane z jagodowym jogurtem greckim i migdałami


Dzisiaj miałam gościa, który nie je jajek, dlatego też na śniadanie zrobiłam nam placki bez nich i wyszły naprawdę pyszne. 
Ja jajka bardzo lubię, ale do tego przepisu na pewno jeszcze wrócę. Polecam! :)

Składniki:
Duży, dojrzały banan
Mąka pełnoziarnista: 5 łyżek
Mielone siemię lniane (ja zmieliłam w młynku do kawy): łyżka
Proszek do pieczenia: łyżeczka
Płatki migdałowe: łyżka
Słonecznik: łyżka
3 suszone daktyle

Przygotowanie:

  • Daktyle pokroiłam na mniejsze kawałki, umieściłam w kubeczku i zalałam zagotowaną, gorącą wodą
  • Mielone siemię lniane umieściłam w misce i również zalałam wrzątkiem (trochę ponad poziom)
  • Na talerzu umieściłam obranego banana, rozgniotłam go widelcem, posypałam proszkiem do pieczenia, płatkami migdałowymi i słonecznikiem, wszystko wymieszałam
  • Po około 5 minutach dodałam do siemienia mąkę (zostawiłam wodę, którą zalałam) i wymieszałam. 
  • Odlałam wodę od daktyli i dodałam je z bananem (i pozostałymi składnikami) do mąki i siemienia.
    Wszystko dokładnie wymieszałam.
  • Smażyłam na rozgrzanej i przetartej olejem patelni teflonowej.

4 komentarze:

  1. Kto nie lubi placków z dodatkiem słodkiego banana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam jakie one muszą być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń

  3. Thanks so much for an amazing blog! So much work and sharing. I am truly impressed.
    KFC Food Coupon

    OdpowiedzUsuń