02 grudnia 2014

78 Żytni placek owsiany z makiem (bez jajek)

Ostatnio "chodzi za mną" mak. Placki z makiem już były, a dzisiaj na kolacje zrobiłam placek bez jajek. Był bardzo fajny w smaku. Polecam każdej osobie, która lubi mak :) 

Składniki:

3 łyżki płatków owsianych
2 łyżki mąki żytniej
łyżka maku niebieskiego
łyżka mleka
1,5 łyżki jogurtu naturalnego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
odrobina oleju rzepakowego do przetarcia patelni
ewentualnie cukier trzcinowy

Płatki, mak, proszek i mąkę połączyłam w miseczce. Zalałam mlekiem i wymieszałam. Następnie dodałam jogurt i pomieszaną całość wylałam na dobrze nagrzaną, lekko natłuszczoną patelnie.
Zjadłam go z serkiem waniliowym.

7 komentarzy:

  1. mak wręcz ubóstwiam! na pewno spróbuję zrobić wkrótce taki placek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna wersja. Na pewno wypróbuję :) A skoro z makiem to koniecznie dodałabym mandarynki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i zachęcam do spróbowania ;)
      Super pomysł z mandarynkami!

      Usuń
  3. Po kilku podejściach z niewypałami jeżeli chodzi o placki bez jajek to boję się próbować robić kolejnego, a ten tak smacznie się zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zawsze przed robieniem placków bez jajek, stresuję się, że mi nie wyjdą. Zawsze jest taka chwila niepewności :D Mimo wszystko zachęcam do spróbowania, bo naprawdę jest pyszny i myślę, że warto zaryzykować albo po prostu zrobić go z jajkiem :)

      Usuń
  4. Dziękuję, bardzo mi miło :)

    OdpowiedzUsuń