26 października 2014

#42 Makaron z łososiem, pieczarkami i brokułem +sos jogurtowy

Na niedzielny obiad makaron pełnoziarnisty (u mnie tagliatelle) z łososiem wędzonym, brokułem, pieczarkami, cebulą i do tego sos jogurtowy.



Składniki(na jedną porcję):

2 gniazda makaronu pełnoziarnistego
50 g łososia wędzonego
3 różyczki brokuła
3 pieczarki
1/2 cebuli

sos jogurtowy:
3 łyżki jogurtu naturalnego
sól morska z pieprzem
łyżeczka suszonej bazylii
kilka kropel soku z cytryny

do podania: łyżka pestek słonecznika i trochę świeżej bazylii

Ugotować brokuła w osolonej wodzie. Ugotować makaron według instrukcji na opakowaniu. 
Wszystkie składniki na sos umieścić w szklance, pomieszać dokładnie.
Pieczarki i cebulę pokroić w plasterki. Rozgrzać patelnie z odrobiną oleju rzepakowego, zeszklić cebulę, dodać pieczarki i odrobinę wody żeby pieczarki mogły się poddusić. 
Pokroić łososia i ugotowanego brokuła.
 Na patelnie (do pieczarek i cebuli) dołożyć brokuła i makaron, wymieszać. Dodać łososia, jeszcze chwile potrzymać na patelni i przełożyć na miskę. 
Polać wszystko wcześniej zrobionym sosem jogurtowym. Podawać ze świeżą bazylią.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Ogólnie sam łosoś jest na tyle uniwersalną rybą, że doskonale pasuje praktycznie do każdego dania. Ja bardzo sobie chwalę przepis z https://mowisalmon.pl/przepisy/grzanki-z-boczniakami-plastrami-lososia-mowi-orzechami-laskowymi-nacia-pietruszki-i-miodem/ i jak najbardziej jestem zdania, ze takie grzanki są super sprawą.

    OdpowiedzUsuń